Saving

Wednesday 19 June 2013

Harga Emas Bulan Jun dan Semasa 2013

Cerita pasal Emas ni memang suka sangat kaum HAWA. Mana tidaknya, saya pernah perasan la time nak  Window Shopping dekat Satu Mall ni, Kemain ada sorang kakak ni dalam lingkungan 30an la juga. Terpusing-pusing kepala tengok harga emas. macam tak percaya dari gerak lakunya. Hiii tersenyum sendiri bila ingat citer ni.

Jika ikut harga pada 20/6/2013 masih lagi pada harga RM140, saya berpandukan pada Laman Facebook dtree.my. Ala yang ada iklan dalam TV tu la.

"Harga Harian 916"
Pelanggan RM140-Ahli RM 137.50/g
Ansuran RM150.00/g


Kredit gambar dtree.my memang cantilk sangat kan kan. Bestnya kalau dapat satu ni siapa la yang nak bagi kat saya?.

Seingat saya harga emas pada tahun 2012 dalam RM185/g maknanya emas turun dalam RM40/g pada tahun ni. Bagi sesiapa yang ada duit lebih dan nak untung boleh la buat pelaburan dengan membeli emas sebab emas ini kalis inflasi. Simpan lama manapun tak rugi. 

p/s :-Saya nak nasihat kalau beli emas melalui online haruslah berhati-hati, bukan apa sebab kita bayar dahulu dan akan terima barang kemudian. Tak salah jika kita berhati-hati kan. 

No comments: